tvättdag

Är hemma och tvättar ikväll eftersom jag äntligen har fått en egen tvättmaskin till lägenheten. Går väl helt okej förutom att vattnet här luktar klor = mina kläder luktar också lite klor. Hoppas att det blir bättre när det torkar!

Idag gjorde jag test i skolan, det är samma test som jag gjorde när jag kom och tanken är att man ska göra det varje månad för att se hur man förbättras. Det är ett sjukt svårt test (eftersom det är för alla nivåer) men jag hade 12 poäng bättre än sist och fick därmed flytta upp en grupp. Så imorgon blir det till att köpa ny bok för 30E. Det svider!

Ska ta ut sista tvätten nu och sen gå och lägga mig, förhoppningsvis somnar jag snabbare ikväll än vad jag gjorde igår. Det är i princip omöjligt att somna tidigt även om man ligger i sängen. Det är sjukt varmt och alla grannar runt omkring äter i princip middag just nu och tjoar.
Dessutom, så börjar jag bli ganska trött på trubaduren utanför mitt fönster som spelar Ser du stjärnan i det blå på trumpet om och om och om igen. Varje kväll!

Bjussar på lite bilder från lördagens BBQ, som var väldigt trevligt. Dock är inte pulpo, bläckfisk, något jag ska äta igen. Gummi som smakar hav, nejtack! Dock var spanjorerna som tokiga så jag behövde inte ta om igen..


Jag var lite för seg med kameran men stranden är precis nedanför..


Haha, det blev nåt fel så killen som jag inte kommer ihåg namnet på blev alldeles svart..

Sov så gott där hemma, nu ska jag vaggas till Ser du stjärnan i det blå..


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Tack så jättemycket för grattis smset du skickade till Johannes :) hoppas du har det bra i Spanien. Kram

2010-08-06 @ 10:49:57
URL: http://petrified.blogg.se/
Postat av: Hanna

ha en bra dag!=)

2010-08-06 @ 11:29:48
URL: http://hannazlife.blogg.se/
Postat av: Stolta farmor och farfar

Hej Ida! Vi har äntligen fått tag på din blogg. Vi är så stolta över dej! Det var så roligt att du hade så bra på testet! Vi har läst hela bloggen du har roligt där. Good luck1 Hälsningar farmor o farfar

2010-08-07 @ 16:35:16
Postat av: Moster

Snart en vecka kvar tills vi kommer!!!!! Jag hoppas på en trevlig middag på fredag med GOTT spanskt vin.



Kram på dej

2010-08-12 @ 21:45:14
URL: http://www.rippeboetskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0