Segare än segast..

Äntligen har jag lägenheten för mig!!
Undrar vad jag gjort Gud eftersom han hela tiden straffar mig med miffon (mildt sagt) till rumskamrater..
Söndagseftermiddagen spenderade jag och Anton som var snäll och hjälpte mig med att storstäda lägenheten. Diska tallrikar, glas, stekpannor som inte var diskat på två veckor (utan att överdriva), kastade gamla schampoo-flaskor etc, kastade tvätt som någon av dem lämnat för att surna i tvättmaskinen, torkade bord, diskbänk, spis, rubbet! Blev totalt 12 soppåsar med deras skit! Ouppfostrade j*vlar!
Igår, måndag, var det Spaniens nationaldag och därmed var vi lediga från skolan. Det var, hör och häpna, 21 grader när klockan var 16.30 och solen sken. Till och med jag svettades då, iklädd jeans, tunika, kofta, pälsväst. Jag vet, kanske var lite att ta i, hade även med mig fingervantar. Men jag tror att jag har blivit lite spansk till det sättet, allt under 20 grader är kallt, haha.
Bilder från igår
Såhär varmt tyckte jag dock inte att det var.. Ser ni den badande tokern? bild från i söndags.
Imorgon är det någon katolsk helgdag vilket betyder ännu en ledig dag från skolan och alla butiker är stängda. Håller det fina vädret i sig så ska jag ta mig till Parque Palmeral som ligger på väg mot flygplatsen.. Sista chansen nu lite.. En hel helg kvar här i Ali.. Ska bli skönt att komma hem, även om jag kommer få gå klädd i overall dygnet runt för det är så stor temperaturskillnad, idag hade vi 24 grader, jaja nu ska jag sluta tjata om det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0