vilken dag!

Efter skolan ville jag inget annat än att kasta mig i plurret så jag skyndar mig hemåt efter en snabbvisit inne på Mercadona för att fulla på med paraguayos (blandning mellan nektarin och äpple typ) vatten och bröd. Väl i trappuppgången möts jag av Maribel, min hyresvärd samt någon typ av fastighetsskötare som berättar att min ytterdörr inte går att öppna, varken inifrån eller utifrån. Nehe, var bara att traska in till henne, som jag inte alls känner mig bekväm hos men jag kunde ju inte direkt gå ner till stranden i vanliga kläder och med matkassar.

Efter en timmes väntan får jag höra att inom en timme ska det komma en ny kille och fixa dörren så då kan jag gå in till mig.. En timme går, ytterligare 30 min går.. Till slut ringer telefonen och dom säger att inom 5 min kommer vi! Yes tänkte jag, som vid detta laget höll på att dö av värmeslag. Men vi är ju trots allt i Spanien.. 5 min gick, 30 min gick också.. Efter ytterligare en timme så får jag och en till tjej nog så vi klättrar över balkongen och in i vårat vardagsrumsfönster. Just i skrivande stund kom det en kille och fixade dörren så det är som vanligt igen..

Det enda bra med detta var att jag fick prata lite spanska och lyssna på väldigt mycket spanska! Maribel sa att jag lärt mig väldigt mycket på två veckor eftersom jag förstod mer eller mindre det mesta hon sa. Enligt henne kommer jag vara flytande efter 6 månader! :)

När nu klockan blev så mycket så stannar jag hemma och slappar lite, kl 20 ikväll ska vi ses ett gäng på stranden och spela fotboll/volleyboll. Blir nog ett dopp då också!

Ska försöka ladda upp en film från vm-finalen om jag kan. Håll tummarna!
Nej, jag kan inte. Emelia, hjälp?



Kyrkan i Altea där jag var in och tände ljus.


Såhär såg gränderna ut i Altea



Kommentarer
Postat av: Emelia

Hola! Det är nämligen så att du måste logga in på youtube för att först "Ladda upp". När det är klart på youtube, sparar du och sen kopierar du HTLM länken.



In på bloggen i nytt inlägg. Tryck HTLM, klistra in och uppdatera.



Har du inget youtube konto, kan du låna mitt. Skickar ett mail på facebook.

2010-07-22 @ 12:13:01
URL: http://blackngold.blogg.se/
Postat av: Kakan

Underbara du, ser perfekt ut på ALLA bilder och filmer:-P Saknar dig rätt mycket ska du veta PUSS

2010-07-22 @ 19:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0