5 oktober

Vi är redan inne på oktober och halva min vistelse här har passerat, väldigt fort! Men ett oktober med 30+ har jag aldrig vart med om förr.. Igår kväll 23.30 28+, man ska inte klaga även om det är en annan krispighet i luften nu, bara skönt dock! Morgonarna kan vara lite kyliga, 20 grader (förlåt till er där hemma) ;)

Från och med idag och till måndag har vi skola mellan 14-18 på eftermiddagarna och herregud vad det var segt! Trodde aldrig klockan skulle bli 18.. Det var skönt med sovmorgon, sov till 10.30 och det händer ju aldrig!
Vi har haft underbart väder idag samt hela helgen, hoppas det fortsätter så nu när jag får besök av mamma imorgon och pappa, viktor och emelia på söndag!


Playa San Juan i söndags, även om det var 32 grader varmt var vi i princip själva på stranden som ni ser..

    Det här kommer jag sakna; först lite aktivitet i form av strandtennis och sen slumra till av havets brus..


Moster: Julklapp till Trixa och Troll??



För några veckor sedan hade vi "Comida Internacional" (internationella lunchen) på skolan och det bjöds på mat och tilltugg från världens alla hörn.. Smörrebröd från Danmark, asiatisk mat från sydkorea, baguette och ost från Frankrike m.m och pepparkakor, kladdkaka och såklart snaps från Sverige. Absolut vodka.
Här ska vi svenskar på skolan börja sjunga "helan går"..

  

Som ni ser gillade min lärare Isabel (med två armar uppsträckta) snapsen och det blev lite senare ytterligare en..

 

Nu ska jag börja laga lite mat här hemma, har kommit in i den spanska dygnsrytmen nu och äter aldrig tidigare än 21.00

Mamma, imorgon ses vi kl 19 på El Altet, flygplatsen! Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Moster, morbror, mormor, morfar + hundarna

Hälsning till er från oss alla! Trixa och Troll längtar till jul, om det vankas sådan klappar! Mormor och morfar tycker att det var så kul att se fina kort och läsa om din tillvaro. "Så blek hon blivit i håret", som morfar uttryckte.

Puss på dig Ida, och ha riktigt sköna dagar med din familj. Vi saknar dig här hemma i kylan :)

2010-10-06 @ 20:36:52
URL: http://www.rippeboetskennel.se
Postat av: Pappsen

Hej Ida och Lena, bilderna ser alldeles för underbara ut. Nu längtar vi ner jag, Viktor och Emelia. Vi ses på söndag, ha sköna dagar så länge

2010-10-06 @ 21:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0